Haftalık Haber Gazetesi / Tuna İşleyen

10 Eylül 2008 Çarşamba

TAVŞANLI TÜRKÜSÜ


Tavşanlı’da yayın yapmakta olan Alternatif Radyo'da; Nihat'la Temcit Pilavı'nı sunan Nihat Mermer; canlı yayında işlediği konunun birinden yola çıkarak, Tavşanlı için türkü bestelenmesini istedi. Kurtuluş günü etkinlikleriyle birlikte, tanıtım konusunu işleyen program yapımcısı; ''Niçin bizim de bir türkümüz olmasın ?'' sorusuyla birlikte mahalli sanatçılarımıza seslendi. Bu sese kulak veren Zafer Aydın, programa katılarak yazdığı güfteyi canlı yayında okudu ve bir hayli beğeni aldı. Tavşanlı'yı anlatan bir güfte yazmaya çalıştığını belirten Zafer Aydın; Ahmet Günay ve Tuncil Kasetçilik'in de desteğini alarak, gereken alt yapı çalışmalarını yaptıklarını belirtti. Bu tür bir olaya vesile olduğu için büyük mutluluk duyduğunu belirten Nihat Mermer: ''İnsanlar yeri geldiğinde kendi dükkanları için şarkı yazıp, klip bile çekebiliyorlarken biz neden Tavşanlı için bir türkü yapmıyoruz diye düşündüm. Tanıtım konusunda daha fazla şey yapmak lazım. Bu türkü de bu konuda bir basamak olur diye umuyorum.'' dedi. Tanıtım konusunda aynı fikri paylaşan Zafer Aydın ise: ''Daha önce Linyit Kömürü'nü anlatan bir türkü yapmıştım ancak bu türkü Tavşanlı'nın hemen her öğesini anlatan bir çalışma oldu. Alt yapısında ise yine Tavşanlı yöresinin ezgilerini taşıyan tınılar kullanmayı hedefliyoruz. Havasını soluyup, suyunu içtiğim yere bir nebze katkım olursa ne mutlu bana. Umarım güzel bir çalışma olur ve halkımız bu türküyü beğenerek dinler.'' dedi.
Zafer Aydın’ ın daha önce de kasetleri Tuncil Kasetçilik’ te hazırlanmış ve Türkiye geneli satışı gerçekleşmişti.
Nihat Mermer, Zafer Aydın, Ahmet Günay ve Erol Tuncil’ i Tavşanlı’ mıza ait böyle bir eseri kazandırmalarından dolayı kutluyoruz.

Hiç yorum yok: