Haftalık Haber Gazetesi / Tuna İşleyen

4 Eylül 2008 Perşembe

TAVŞANLININ ROBİNSON KRUZOSU


Tavşanlı ilçesine bağlı Şahmelek Köyü’nde oturan evli 2 çocuk babası Ramazan Tanrıkulu, 26 yıl boyunca yeraltında çalışarak kömür çıkardığını anlattı. Geçen yıl emekliye ayrıldığını belirten Tanrıkulu, “26 yıl boyunca çalışma saatlerinde güneş ışığını göremedim. Doğaya hasret kaldım” dedi. Emekli olduktan sonra önceleri köydeki evinin bahçesiyle uğraştığını kaydeden Ramazan Tanrıkulu, daha sonra bahçesindeki 60 yıllık bir meşe ağacının üzerine tomruklarla ve tahtarla tek odalı ev yaptığını söyledi. Evin çatısına da eski bir kamyon kasası brandasını koyduğunu belirten Tanrıkulu şöyle konuştu:“İnternetten ilginç evlere bakıyordum. Bir sitede ağacın üzerine yapılmış bir ev görünce aynısını bahçemde yapmaya karar verdim. Eve merdivenle çıkıyorum. Odaya aydınlatma sistemi de kurdum. Akşamları gelen arkadaşlarla burada oturup sohbet ediyoruz. Bezen eşim ve çocuklarım köydeki evimizde ben de bu odada yatıp- kalkıyorum. Burada emekliliğin tadını çıkartıyorum.”Ramazan Tanrıkulu, uzun yıllar yeraltında çalıştığı için, emekliliğinin İlk bir ayında temiz havaya alışamadığını belirterek, “Sanki oksijen beni çarptı” diye konuştu.

Hiç yorum yok: