Haftalık Haber Gazetesi / Tuna İşleyen

5 Aralık 2008 Cuma

GÜNER ÖNCE BULVARI AÇILDI




“REKTÖRÜM, SENİ ÇOK SEVİYORUZ”
Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Güner Önce, Pazarlar Meslek Yüksekokulunun temel atma töreni için gittiği Pazarlar ilçesinde, Pazarlar halkının yoğun ilgi ve sevgi gösterisiyle karşılandı. İlçe girişinde ilçe kaymakamı Tarık Açıkgöz, Belediye Başkanı Ahmet Torun tarafından karşılanan Rektör Prof. Dr. Güner Önce’ye birçok kişi “Rektörüm seni çok seviyoruz” dediler. Prof.Dr. Güner Önce Bulvarının açılışından önce bir konuşma yapan Rektör Prof. Dr. Güner Önce, “Bugün Belediye Başkanımız nasıl heyecanlı ise, sizler nasıl heyecanlı iseniz, inanın ki ben de aynı heyecan içinde bulunuyorum. Pazarlara ilk geldiğimde sizlerin gerçekten büyük teveccühünüzle karşılaşmıştım. Bu teveccüh sadece şahsıma değildi. Aynı zamanda üniversiteme idi. Üniversitemize gösterdiğiniz bir sevgi ve saygıydı. Bu üniversitenin bir biriminin ilçenizde de olmasının çok büyük arzusuydu. Ve bu arzuyu gösterenler Pazarlar da sadece erkekler değildi. O gün bu meydanda yaptığımız toplantıda da yine Pazarlar’da bayan hemşerilerim yoğun olarak bulunuyordu ve ilgisini de çok büyük bir şekilde gösteriyordu. Hatta hiç unutmam bir bayan, gelip iki tane bileziğini cebinden çıkarıp, yılların yıpranmış bileziğini, baktığım zaman da onu fark etmişim, ilk yatırım, ilk barut olarak vermişti, çok anlamlı bulmuştum, çok duygulanmıştım. Medyada da sık sık haber olarak çıktı. Ben o bayanın da adeta kıvılcımı başlatan insan olarak buradaysa kendilerine teşekkür ediyorum.”dedi. Kalabalık arasında ayağa kalkan Hatice Saygın’ı fark ettiğini söyleyen Rektör Prof.Dr. Güner Önce, Hatice Saygın’a; “Siz bizim unutulmazımızsınız zaten.” dedi.
Pazarlar halkının ve ilçe yöneticilerinin ellerinden gelen çabayı gösterdiklerini ifade eden Rektör Prof.Dr. Güner Önce, “Bizim daha önceden eğitimde olan ve sonradan her nasılsa kapatılmış olan, Pazarlar Meslek Yüksekokulunu ki, bizim Üniversitemizin önemli birimleridir Meslek Yüksekokullarımız. Tekrar buna hayatiyet kazandırmak için, bu kararlılığı, bu desteği, bu arzuyu görünce benim buna evet demekten başka çarem kalmamıştı. Başta Belediye Başkanım olmak üzere, tüm ekibi ve tüm hemşerilerim, ellerinden gelen desteği göstererek ve başkanımızda çok koşturarak, sonuçta biraz anlattığı gibi elde ettiği imkânlarla ve sizin desteğinizle bugün temel atma aşamasına gelmiş bulunuyoruz. Pazarlar MYO’nun Pazarlar’ın girişinde, çok güzel bir kampus içinde, kiraz ve vişne ağaçları arasında, çok farklı, güzel bir görüntü içinde, hem estetik, hem planlama, hem fonksiyon yönünden çok güzel bir kampuse sahip olacağını biraz önce inşaatı gördüğümde de fark etmiş bulunuyorum. Ahmet Bey’in de sizlerin de bunu başaracağınıza zaten inanıyorum. Ben de elimden gelen, üniversitemde elinden gelen desteği verecektir elbet ve vermekteyiz.” dedi.
“KALKINMA TABANDAN BAŞLAR”
Rektör Prof. Dr. Güner Önce, üniversite olarak iki amaçlarının olduğunu belirterek, “Bizim iki amacımız var. Birincisi, şahsen ben kalkınmanın tabandan başladığına inanıyorum. Üniversitelerin bu konuda önemli bir işlevi, önemli bir fonksiyonu, hizmeti olması gerektiğine inanıyorum. Kütahya’nın ilçelerine ben gerçekten çok önem vermişimdir. Ve oradaki üniversitemizin birimlerinin kapasitelerinin artırılarak, o ilçelerimizin, bu güzel ilçelerimizin, sosyal, ekonomik, kültürel, eğitim her bakımdan gelişmesinde elimizden geldiğince, katkıda bulunmayı, öncülük etmeyi sağlamış olmaktan, bunu görmüş olmaktan, bunun bana söylenmesinden dolayı gerçekten mutluluğumu ifade etmek istiyorum.”dedi.
“BİRİNCİ AMACIMIZ KÜTAHYA’NIN GELİŞMESİ”
Rektör Önce, birinci amaçlarının, Kütahya’nın il ve ilçeleriyle birlikte gelişmesi olduğunu vurguladığı konuşmasında şunları söyledi: “Bizim birinci amacımız, Kütahya’nın gelişmesi derken, aynı zamanda sadece il merkezi değil, ilçelerinin de üniversitesi ile birlikte işbirliği içinde gelişmesi duygusu vardı. Amacımız vardı. Bunun için bizde kendimizi ortaya koyduk, üniversite olarak. İkinci bir amacımız ne olabilir. O elbette ki genel bir amaçtır. Türk yükseköğretimine hizmet ederek, daha çok gencimizi üniversite ortamında eğitmek ve yarınlara hazırlamaktır.” dedi.
“DİKKATE ALDIĞIM İKİ KRİTER VAR: YEREL DESTEK VE ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ”
Rektör Prof. Dr. Güner Önce, “Bu amaçları gerçekleştirirken de göz önüne aldığım iki tane kriter vardır. Birincisi yerel destek madden ve manen ne derece vardır. İkinci öğrenci memnuniyeti. Öğrencimiz orada memnun mudur? Mutlu mudur? Şimdi Pazarlar’a bakıyorum da hele bu kadar çok bayan dinleyicinin olmasından da ayrıca etkilenerek, çünkü bir toplumda bayanlar o toplumun sorunlarına, o yöresinin sorunlarına ne kadar çok sahip çıkarsa, ne kadar çok ilgi gösterirse, işte o toplum, o yöre hızla gelişir. Şu gördüğüm manzara da Pazarlar konusunda bana çok büyük cesaret veriyor.” dedi.

Pazar Meslek Yüksekokulunda 3 bölüm açmayı planladığının müjdesini veren Rektör Prof. Dr. Güner Önce, bu bölümlere 180 öğrenci alınacağını, ikinci öğretimin açılmasıyla bu sayının 360 olacağını, ikinci yılda ise bu sayının 720’ye ulaşacağını sözlerine ekledi. Rektör Prof.Dr. Güner Önce, ilçe halkının gerekiyorsa, öğrenciler gelmeden evlerini boyatmalarını da isteyerek, “Yanlış anlamayacağınızı umarım. Ben de içinizden biriyim. Eylül ayına kadar herkes evinin içini dışını gerekiyorsa boyatsın. Sizden onu istirham ediyorum. Pazarlar’a gelecek öğrenciler tüm Meslek Yüksekokullarımızda ve fakültelerimizde olduğu gibi, İstanbul’dan, Ankara’dan, İzmir’den, Bursa’dan, Balıkesir’den Eskişehir’den, Kütahya merkezden ve buralardan olacaktır. Ben istiyorum, öğrencilerimiz, gençlerimiz geldiklerinde ve ayrıldıklarında Pazarlar’dan iftihar ederek, onlar da aynı hemşerilik duygusuna kapılarak buradan sizin fahri hemşerileriniz, temsilcileriniz olarak memleketlerine gitsinler. Pazarlar’ı böyle tanıtsınlar.” dedi.
“BİZİM HALKIMIZ VEFALI BİR HALK”
Rektör Prof. Dr. Güner Önce, konuşmasında, “Bizim halkımız gerçekten vefalı bir halktır. Kıymet bilen bir halktır. Kıymet bilmeyenler olmaz mı? Hatta iftira atanlar bile olur. Önemli olan halkımızın duygusudur. kararlılığıdır.” dedi. Pazarlar Meslek Yükseokulu temel atma ve Prof.Dr. Güner Önce Bulvarı’nın açılış törenine Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Ali Torun, Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Bahri Öteyaka, Daire Başkanları, akademisyenler, bazı ilçe ve belde başkanları da katıldılar.

Hiç yorum yok: